Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Võru ja Põlva maakonna omavalitsuste ja mõlema maavalitsuse esindajad leppisid teisipäeval kokku asutada kahe maakonna bussiliinide korraldamiseks ühine Kagu ühistranspordikeskus.

„Ilmselgelt jõudsime täna [teisipäeval] kokkuleppele teha Põlva ja Võru maakondade vahel ühine Kagu ühistranspordikeskus,” kinnitas Põlva maavanem Igor Taro pärast kohtumist Lõunaeestlasele.

Praegu korraldavad Võru- ja Põlvamaal maakondlikke bussiliine siinsed maavalitsused, mis aga alates 1. jaanuarist tegevuse lõpetavad ning kohalikel omavalitsustel on valida, kas võtta liinivedude korraldamine enda kanda või loovutada see töö maanteeametile.

Varem olid nii Võru kui Põlva omavalitsused otsustanud asutada kummaski maakonnas eraldiseisva ühistranspordikeskuse, kuid viimastel päevadel on leitud üles koostöövaim ning liigutud ühise keskuse loomise suunas.

„Tänane päev tõi nii Põlva kui Võru omavalitsused ühise laua taha ja ma julgen arvata küll, et lähiaegadel on vajalikud dokumendid volikogudes ja selle aasta lõpuga saab ühistranspordikeskus Võru ja Põlva peale olema,” lausus Võru maavanem Andres Kõiv Lõunaeestlasele.

Liinid säilivad, lisandub uusi

Kahe maakonna liinivõrgu ühendamisel on Taro kinnitusel võimalik ühelt poolt säilitada praegused sõiduvõimalused ning luua ka uusi.

„Ma arvan, et kindlasti tuleb sõiduvõimalusi juurde tänu sellele, et meil läheb koostöö paremaks, tõhusamaks ja me kulutame administreerimisele vähem raha,” lausus ta.

„Tavalise bussisõitja jaoks on oluline see, et tänased liinid toimiksid,” lisas Andres Kõiv. „Kui otsustamine jääb meile Kagu-Eestisse, Võru-Põlva peale, siis on võimalik ka palju paindlikumalt ja operatiivsemalt teha muudatusi, mida elu ikka nõuab.”

Praegu kurseerib üle Võru ja Põlva maakonna piiri päevas veerandsada bussi ning tulevikus võib maakondadevaheliste liinide hulk Kõivu sõnul veelgi kasvada. Kuna Orava vald on ühinemas Vastseliina vallaga ning loodav Setomaa vald on kavas liita Võru maakonnaga, vajab liinivõrk Kõivu hinnangul ümbervaatamist.

Järgnevalt tehakse Kagu ühistranspordikeskuse rajamisel kahe maakonna omavalitsustele ettepanek liituda keskuse asutajate ringiga. Need omavalitsused, kes otsustavad liituda, allkirjastavad maikuus koostöömemorandumi, mille järel on võimalik luua uus asutus, mis 1. jaanuarist hakkab Võru ja Põlva maakonnas ühistransporti korraldama.

Vaata videolugu Kagu ühistranspordikeskuse moodustamise kohta.

ARVED BREIDAKS

SAMAL TEEMAL:

Põlvamaal hakatakse looma ühistranspordikeskust

Võrumaa KOVid võtavad bussiliikluse korraldamise enda kätte

Võrumaa omavalitsusjuhid on otsustanud luua maakondliku ühistranspordikeskuse, mis maavalitsuse kadudes võtab üle Võru maakonna bussiliinide käigushoidmise korraldamise.

„Võrumaa omavalitsused tahavad ühistranspordikeskuse oma tegevusvaldkonnaks võtta,” kinnitas Võrumaa Omavalitsuste Liidu asejuht Juri Gotmans Lõunaeestlasele.

Pärast seda kui valitsus otsustas maavalitsused likvideerida, on kohalikel omavalitsustel valida, kas moodustada bussitranspordi korraldamiseks ühistranspordikeskused või loovutada see töö maanteeameti regionaalsele kontorile.

Valitsus soovitab, et kohaliku ühistranspordi korraldamine läheks üle omavalitsustele, kuid nõnda, et juhtimine koonduks regionaalsete ühistranspordikeskuste kätte, Lõuna-Eesti puhul Jõgeva ühistranspordikeskusse. Sellega ei olda Võrumaal, aga ka Põlvamaal päri.

„Eelistatakse, et Võrumaa peaks eraldi olema ja Jõgeva alla minna ei taheta,” ütles Antsla vallavolikogu esimees Kurmet Müürsepp Lõunaeestlasele.

Praeguseks pole veel selge, kas loodav Võru ühistranspordikeskus moodustatakse Võrumaa omavalitsusliidu juurde või tuleb selleks luua uus asutus, nagu on soovitanud riik. Nii või teisiti soovitakse otsustamine kohalike bussiliinide üle otsustamine jätta Võrru.

„Edaspidi saab Võrumaa ühistranspordi korraldamisel olema ühine juhtimine ja tegutsemine,” kinnitas Gotmans.

Koostöö Põlvamaaga

Tema sõnul oli kaalumisel ka ühise transpordikeskuse moodustamine Põlvamaa valdadega, kuid nii Võru kui Põlva poolel jäädi arvamusele, et pigem hakatakse bussiliine korraldama eraldi, tehes sealjuures võimaluse ja vajaduse korral koostööd.

„Tahame kindlasti teha koostööd Võru- ja Tartumaaga,” on varem Lõunaeestlasele kinnitanud Põlvamaa Omavalitsuste Liidu esimees Kaido Kõiv.

Koostöö Võru ja Põlva maakonna liinivõrgu korraldamisel on paratamatu, kuna haldusreform toob Võru maakonda praeguse Orava valla, mida teenindatakse Põlva maakonna bussiliinide lepingu alusel.

Loodav Setomaa vald, mis valitsuse plaani kohaselt liidetakse Võru maakonnaga, asub praegu suuremas jaos Põlva maakonnas ning on seotud Põlvamaa liinivõrguga, samas kui Meremäe vald on osaks Võrumaa liinivõrgust. Ükskõik kumba maakonda setode vald kuuluma saab, vajavad selle elanikud mõlema maakonna busse.

„Selles suhtes annaks kahe maakonna transpordikorralduse ühendamine positiivse efekti, kuid selle otsuse saavad teha ainult omavalitsused ise,” on varem öelnud Põlva maavanem Igor Taro.

Maavalitsustel tuleb anda maakonna bussiliinide korraldamine hiljemalt 1. jaanuariks 2018 üle maavalitsuste ja kohaliku omavalitsuse üksuste poolt asutatud piirkondlikele ühistranspordikeskustele.

ARVED BREIDAKS

VAATA LISAKS: Põlvamaal hakatakse looma ühistranspordikeskust

Põlvamaa omavalitsused on valmis võtma maakondliku bussiliikluse korraldamise uuest aastast enda kanda, kui praegu seda tööd tegev maavalitsus uuest aastast töö lõpetab.

„Seisukoht on, et ühistranspordi korraldamine peaks tulema üle Põlvamaa omavalitsuste liidule,” rääkis liidu esimees, Valgjärve vallavanem Kaido Kõiv Lõunaeestlasele.

Tema sõnul pole praegu lõpuni selge, kas ühistranspordi korraldamise saab üle anda omavalitsuste liidule või peab selleks tingimata looma eraldiseisva asutuse nimetusega ühistranspordikeskus, kuid kindel on see, et kohalikud vallajuhid soovivad hoida otsustamise bussiliikluse üle enda käes.

„Tahame kindlasti teha koostööd Võru- ja Tartumaaga,” kinnitas Kõiv. Samas lisas ta, et kuulumine regionaalsesse ühistranspordikeskusse, kuhu oleks haaratud ka Võru ja Valga maakond, pole Põlvamaa omavalitsusjuhtide eelistus.

Maavanem: kaaluda tuleks koostööd Võrumaaga

„Kuigi riigihalduse minister nägi eelistatud variandina Põlvamaa omavalitsuste liitumist Jõgeva ühistranspordikeskusega, toetan pigem meie vallajuhtide arvamust, et selle teenuse korraldamine võiks jääda inimestele lähemale,” teatas Põlva maavanem Igor Taro.

Kuna Põlva maakonna bussiliinide teenindamise leping hakkab uuel aastal osaliselt katma ka Võru maakonda, kuhu on minemas Orava vald ning ka Setomaa vald võidakse nihutada Võru maakonna osaks, põimuvad Põlva ja Võru maakonna ühistransport praegusest rohkem läbi.

„Selles suhtes annaks kahe maakonna transpordikorralduse ühendamine positiivse efekti, kuid selle otsuse saavad teha ainult omavalitsused ise,” lisas Taro.

Valitsuse otsuse kohaselt tuleb maavalitsustel anda maakonna bussiliinide korraldamise ülesanded halduslepingu alusel hiljemalt 1. jaanuariks 2018 üle maavalitsuste ja kohaliku omavalitsuse üksuste poolt asutatud piirkondlikele ühistranspordikeskustele.

ARVED BREIDAKS