Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Põlva-Värska vahelise maantee osaline uuendamine sel aastal ähvardab Reo silla juures sulgeda kanuumatkajatele juurdepääsu Võhandu jõele.

Tänavu remonti mineva Põlva-Karisilla maantee Verioramõisa-Niitsiku vahelisel 16,2 kilomeetrisel lõigul asuv Reo sild on kujunenud kanuumatkajate seas populaarseks lõpp-peatuseks, kus alused pärast maalilise Süvahavva-Reo lõigu läbimist kuivale tõmmatakse.

Planeeritav tee- ja sillaremont ähvardab selle koha aga kanuumatkajate jaoks sulgeda. Projekti järgi pikendatakse silla põrkepiiret sedavõrd, et see sulgeb edaspidi võimaluse kanuude pealelaadimiseks tee kõrval parkida või maastikuautoga jõe äärde laskuda (vt Google vaadet).

Edaspidi tuleks paate jõe ja haagiste vahel hakata vedama mööda sõiduteed, mis pole ohutu, leiab Põlvamaa Arenguagentuuri juhataja Hegri Narusk.

Tema sõnul tegid veeturismiga tegelevad ettevõtjad maanteeametile ettepaneku rajada põrkepiirde taha laiem teeperv, kus ohutult kanuusid peale laadida, kuid see jäeti arvestamata.

Tee ohutus peamine

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul kaalus amet tee ehitusloa menetlemisel laekunud arvamusi ja ettepanekuid.

„Mitmed ettepanekud võeti arvesse ja kui ettepanekutega ei arvestatud, siis põhjendati seisukohti,” selgitas ta Lõunaeestlasele. „Tee ehitusloa menetluses ei võetud arvesse ettepanekuid, mis ei ole otseselt seotud antud tee ehitusloa esemega.”

Reo sillaga piirneval lõigul laiemat teeperve, nagu ettevõtjad soovivad, Taali kinnitusel rajada ei saa, sest teepervel parkivad autod oleks kõrge muldkehaga lõigul liiklusohtlikud. „Seetõttu laiendused likvideeritakse,” kinnitas Taal.

Ka parkimiskohti pole ametil maantee äärde kavas rajada, sest eraldi parkla rajamine väljaspool teemaad ei ole selle projekti eesmärgiks. „Paadimatkajate autode parkimisvõimalust Reo silla juures maanteeamet antud tee rekonstrueerimise käigus ei lahenda,” lisas Taal.

„Põlva maakonnas on juba üks halb näide Koorvere risti näol, kus paatide vettelaskmise koht likvideeriti peatumist keelavate märkidega, selle asemel, et luua teepeenrale ohutu võimalus kanuude haagiselt maha tõstmiseks,” ütles Narusk.

Ta avaldas lootust, et maanteeametiga on võimalik arutelu Reo silla asjus jätkata.

Lõunaeestlane