Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud e-kaubanduse uuring tõi välja, et ostlemine e-kanalites on saamas Balti riikide elanikele harjumuseks. 88 protsenti Eesti elanikkonnast tellib kaupu e-kanalitest regulaarselt ning vaid 12 protsenti vastanutest kinnitas, et ei tee seda.

Eestis teostavad e-oste vaid mõni kord aastas 37 protsenti elanikkonnast, mitu korda kuus 42 protsenti ning väga tihti 10 protsenti elanikkonnast. Ostu sooritamiseks kasutatakse pangalinki 50 protsendil juhtudest, kuid uue funktsiooniga deebetkaardid (25 protsenti) ja krediitkaardid (17 protsenti) on samuti populaarsed.

Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid, nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon, kust tellib kaupu 52 protsenti Eesti elanikest. Kohalikke kaubamärke ostavad internetist 46 protsenti vastanutest ja usaldus nende kanalite vastu püsib võrreldes ülemaailmsete kanalitega väga kõrgel tasemel.

„E-kaubanduse populaarsus ja selle kasv on Eesti klientide seas olnud viimastel aastatel kaks korda kiirem kui maailma keskmine ning on ulatunud 30 protsendini aastas. See näitab selgelt, et inimesed usaldavad e-kanaleid ja väärtustavad hüvesid, mida elektroonilised ostud pakuvad. Peamiste põhjustena, miks internetist kaupu tellitakse, on inimesed nimetanud hea hinna ja kvaliteedi suhte ja kauba valimise mugavuse,“ kommenteeris e-kaubanduse arenguid SEB erakliendi panganduse divisjoni juht Sille Hallang.

Vastavalt uuringu tulemustele ajendab internetioste sooritama 16 protsendil juhtudest sõbra või tuttava soovitus, ligi 10 protsendil juhtudest reklaam ning 7 protsendil juhtudest sotsiaalvõrgustikud ja seal kajastatud reklaam.

SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase.

 

Viimased uudised