Riigikohus: lennufirma peab pakkuma reisijatele asenduseks ka teiste vedajate lende
Avaldatud: 17 jaanuar, 2025Riigikohus selgitas tänases määruses lennureisijate õigusi juhul, kui lennufirma jätab reisija lennust maha, tühistab reisi või lend hilineb rohkem kui kolm tundi.
Kohtusse pöördusid reisijad, kelle lend tühistati Itaalia lennujaamatöötajate üleriigilise streigi tõttu. Lennufirma Ryanair pakkus neile asenduslendu, mis väljunuks nädal aega algsest hiljem.
Reisijate hinnangul ei olnud asenduslennu tingimused mõistlikud ega võrreldavad esialgse reisi omadega. Seetõttu ostsid nad ise uued piletid lennule, mis väljus tühistatust kolm päeva hiljem.
Lennufirma leidis, et lennu tühistamise eest ei tule hüvitist maksta, kuna põhjuseks olid erakorralised asjaolud, mida poleks suudetud vältida isegi siis, kui oleks võetud kõik vajalikud meetmed. Riigikohtu tsiviilkolleegium selgitas, et lennufirma kohustus võtta „kõik vajalikud meetmed” erakorraliste asjaolude vältimiseks Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse järgi ei hõlma üksnes meetmeid lennu tühistamise vältimiseks, vaid ka meetmeid reisijatele lennu tühistamisest tulenevate tagajärgede leevendamiseks.
Lennuettevõtjalt nõutav hoolsus, mis võimaldab tal vabaneda hüvitise maksmise kohustusest, eeldab kõigi tema käsutuses olevate vahendite rakendamist, tagamaks reisija teekonna muutmine mõistlikel tingimustel. Lennufirma peab otsima ka teiste vedajate otse- või vahemaandumisega lende, mis saabuvad varem kui lennufirma enda järgmine lend.
Määrusega saab tutvuda Riigikohtu veebilehel.