Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Maksu- ja tolliamet (MTA) avas eriolukorra maksuinfot koondava veebilehe www.emta.ee/eriolukord, kust ettevõtjad leiavad vastused enam levinud küsimustele ja värskemad uudised muudatuste kohta. Info veebilehel täieneb jooksvalt.

Kõik MTA teenindussaalid on eriolukorra tõttu jätkuvalt suletud. Lisaküsimuste korral palub MTA ettevõtjatel pöörduda ariklient@emta.ee ja telefonile 880 0812. E-kirja teel vastab MTA hiljemalt viie tööpäeva jooksul, kiiremate küsimuste korral tuleks helistada.

Tolli teemadel saab infot, kui kirjutada tolliinfo@emta.ee või helistada 880 0814. Eraklientide küsimustele vastatakse eraklient@emta.ee ja infotelefonil 880 0811. Tehniliste küsimuste korral ja juhiste saamiseks e-maksuametis tegutsemiseks saab infot  e-maks@emta.ee ja telefonil 880 0815 

Korduma Kippuma Küsimused ettevõtjatele

Kuidas riik ja MTA aitavad raskustesse sattunud ettevõtjaid?

Ettevõtjate rahalise seisu leevendamiseks peatame eriolukorra ajaks ettevõtete maksuvõlalt intressi arvestamise, intressivabastus kehtib tagasiulatuvalt 1. märtsist kuni 1. maini.

Lisaks on peatselt selgumas täiendavad meetmed. Näiteks valmistatakse ette FIEdele avansilise sotsiaalmaksu kohustuse leevendamist üheks kvartaliks. Samuti otsustas valitsus alustada seadusemuudatusega, mis võimaldab MTA-l vähendada edaspidi maksuvõla ajatamise korral intressi rohkem kui 50 protsendi võrra. Nende meetmete kohta tuleb täpsem info peagi.

Oleme võlamenetluses võimalikult paindlikud ja soovitame ettevõtjatel probleemide korral meie e-keskkonna kaudu alustada maksuvõla ajatamist või anda muul moel oma maksuhaldurile raskustest teada.

Mida teha, kui mul on eriolukorra/kriisi tõttu raskusi maksude tasumisega?

Esmalt tasub teada, et eriolukorra ajal (1. märtsist kuni 1. maini 2020) MTA maksuvõlalt intressi ei arvesta.

Kui maksukohustus on võimalik tasuda kuu jooksul, siis ei ole vaja meie poole pöörduda ning võlga ajatada. Me ei asu eriolukorra ajal tekkinud võlga tavapärases kiires tempos sisse nõudma (nt ei tee koheselt pangakontode areste). Kui soovite osaleda riigihankel, taotleda riigilt või kohalikult omavalitsuselt toetusi või lubasid, siis on kindlasti oluline võla tasumine ajatada. Samuti siis, kui näete, et raskused on pikemaajalised.

Kõik deklaratsioonid tuleb ikkagi korrektselt ja õigeaegselt esitada, et riik oskaks hinnata ettevõtete tegelikku olukorda ja teha ettevõtete aitamiseks õigeid otsuseid.

Kas selleks, et minu maksuvõlalt 1. märtsist kuni 1. maini intresse ei arvestataks, pean võla ajatama?

Ei pea. 

Kas saan varem kokku lepitud maksegraafikut muuta?

Sellisel juhul tuleb maksuhalduri poole pöörduda ning koos ettevõtte võimalused üle vaadata.

Kui mul oli juba enne eriolukorda tekkinud maksekohustusi, siis kas need võib praeguses olukorras täitmata jätta?

Isikutele, kellel olid juba varem makseraskused ning toimus võla sissenõudmine, jäävad sundtäitmised jõusse (nt pangakontode arestimine, täitemenetlus)

Kas pean jätkuvalt esitama deklaratsioone?

Jah. Kõik deklaratsioonid tuleb korrektselt ja õigeaegselt esitada. See on vajalik selleks, et riik oskaks hinnata ettevõtete tegelikku olukorda ja teha ettevõtete aitamiseks õigeid otsuseid.

Kas võla ajatamisel kehtivad MTA kodulehel toodud tingimused/nõuded?

Jah, suures osas küll. Oleme graafiku andmisel paindlikumad ning arvestame valitseva olukorraga.

Kust saab näha äripartneri kohta võlainfot? Miks on avaliku võlainfo kuvamine kinni pandud?

Oleme ajutiselt sulgenud avaliku võlapäringu, kuna võlainfo ei näita eriolukorra ajal ettevõttest tavapärast ja adekvaatset majanduspilti. Isikud, kes on alati korrektsed maksukohustuslased olnud, võivad olla hetkel ajutistes raskustes, samuti ei jõua maksuvõla ajatamise info suure koormuse tõttu piisavalt kiiresti avalikku võlapäringusse.

Võlapäringu ajutise sulgemise eesmärk ei ole keerulisel ajal infot varjata, vaid vältida ettevõtete ebavõrdsesse olukorda panemist. Otsime võimalusi, kuidas enne kriisi tekkinud võla kohta infot välja anda, see vajab IT-arendust.

Hetkel ei saa seega ettevõtte kohta võlainfot näha.

Praegu on otsus, et intresside arvestamise peatamine kestab 1. maini. Mis saab pärast seda?

Näiteks valmistatakse ette FIEdele avansilise sotsiaalmaksu kohustuse leevendamist üheks kvartaliks. Samuti otsustas valitsus alustada seadusemuudatusega, mis võimaldab MTA-l vähendada edaspidi maksuvõla ajatamise korral intressi rohkem kui 50 protsendi. Nende meetmete kohta tuleb täpsem infot peatselt.

Valitsuse majanduslike meetmete paketi kohta saab lugeda siit: https://www.valitsus.ee/et/uudised/valitsus-toetab-eriolukorras-eesti-tooinimesi-ja-majandust-vahemalt-2-miljardi-euroga

Kas ma võin lihtsalt maksud maksmata jätta?

Ei või. Maksuvõlalt intressi arvestamise peatamine ei tähenda üleüldist maksuvabastust. Mõistame, et see on raske aeg kõigile. Riigi toimimise tagamiseks on aga oluline, et kõik, kellel vähegi võimalik, makse siiski tasuksid. Praeguses olukorras on see olulisem kui kunagi varem. 

Kas käibemaksu tagastused jätkuvad praegusel kujul ja tähtaegadega?

Jah. Jätkame omapoolsete kohustuste tähtajalist täitmist.

Kuidas peaks käituma FIE?

Makseraskustesse sattudes tuleb ka FIEdel maksudeklaratsioonid korrektselt esitada, muidu ei ole võimalik riigil saada adekvaatset hinnangut ettevõtjate seisust.

Maksuvõla tekkimisel soovitame selle ajatada. Lihtsustatud ajatamise võimalus asub MTA e-keskkonnas. Maksukohustust saab e-MTAs ajatada ka siis, kui selle tasumise tähtpäev ei ole veel saabunud, kuid deklaratsioon on juba esitatud.

Maksuvõlalt intressi arvestamine on peatatud 1. märtsist kuni 1. maini. See aga ei tähenda, et makse ei peaks maksma, kui see on vähegi võimalik – intresside arvestamise peatamine ei tähenda maksuvabastust.

FIE-l tasub arvestada, et kui ta peatab Äriregistris oma tegevuse, katkeb 2 kuu pärast tema ravikindlustus. Seega need, kellel on ravikindlustus just FIEna registreerimisest tulenevalt, võiksid tegevust pigem mitte peatada.

Kust ma saan oma maksualastele küsimustele vastused?

Kõik meie teenindussaalid on eriolukorra tõttu suletud. Ettevõtjatel palume küsimustega pöörduda ariklient@emta.ee ja telefonile 880 0812. E-kirja teel vastame hiljemalt viie tööpäeva jooksul, kiiremate küsimuste korral soovitame helistada.

Tolli teemadel palume kirjutada tolliinfo@emta.ee või helistada 880 0814. Eraklientide küsimustele vastame eraklient@emta.ee ja infotelefonil 880 0811

Tehniliste küsimuste korral ja juhiste saamiseks e-maksuametis tegutsemiseks kirjutage palun e-maks@emta.ee ja infot saab telefonil 880 0815

Lisaks on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ettevõtjatele loonud ühtse kontaktpunkti. Korduma kippuvad küsimused on koondatud siia: https://www.mkm.ee/et/korduma-kippuvad-kusimused-koroonaviirusega-seoses , infot saab ka e-maililt covid19@mkm.ee

Riigi üldine eriolukorra-aegne kriisitelefon on 1247

Viimased uudised