Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: v-vbl Jaanus Lensment

Eile, 7. mail harjutasid mereväe patrull-laevad koos õhuväe, politsei- ja piirivalveameti, Eesti riigilaevastiku ja Soome piirivalvega merehädaliste pinnalt päästmist Soome lahel Osmussaare lähistel.

„Meri on täis ootamatusi. Me loodame, et ilm on ilus, kuid tavaliselt see nii ei ole, mis tähendab, et iga õppus võib hetkega muutuda keerulisemaks. Nii ka täna – ootused olid ühed, aga ette tuli ootamatusi, mistõttu tuli õppusel osalenutel meeskondadel improviseerida,” ütles EML Kindral Kurvitsa komandör vanemleitnant Anti Turp. Ta lisas, et õppusel osalemine annab meeskonnale hea võimaluse harjutada omavahelist koostööd ning kuivõrd Siil hõlmab ka reservväelasi ja ajateenijad, on see neile suurepärane võimalus saada kogemusi ning värskendada eelnevalt õpitud teadmisi.

„Reservväelased tulevad tavaliselt väga motiveeritult. Loomulikult aeg teeb oma töö – üht-teist on ununenud, kuid meeskonna abi ja nõuannetega saavad kõik küsimused kiiresti vastuse ning teadmised taastuvad kiiresti,” täiendas vanemleitnant Turp.

Politsei- ja piirivalveameti merepäästeteenuse juht Raina Jeeberg selgitas, et kõigi päästeoperatsioonide puhul on äärmiselt oluliseks lüliks see, kuidas suudetakse erinevaid üksuseid kõige otstarbekamalt koos rakendada: „Seetõttu oligi meie jaoks üheks kõige olulisemaks eesmärgiks läbi harjutada see, kuidas siseriiklike ja rahvusvaheliste partneritega ühiselt korraldada erinevate õhu- ja veesõidukite töö päästepiirkonnas nii, et see oleks ühtaegu efektiivne, aga samal ajal ka ohutu.”

Harjutuse peamine eesmärk on parandada koostalitusvõimet ja piiriülest otsingu- ja päästeoperatsioonide (SAR) koordineerimist lennu- ja merepääste koordinatsioonikeskuste vahel, kaasates mitme asutuse õhu- ja merepäästevahendeid.

Õppuse stsenaariumi kohaselt avastati Osmussaarest 10 meremiili lääne poole alla kukkunud lennuk, mis startist Soomest ja suundus Kärdlasse. Pärast seda saadeti laevad ja lennukid kadunuks määratud inimesi sündmuskohalt otsima.

Laevade ja lennukite meeskondade ülesandeks oli sõita läbi neile määratud kindlad otsingualad. Kohapealseks koordineerijaks määrati Soome piirivalve laeva Turva meeskond, kes andis kohale tulnud üksustele otsingumustrid, et otsinguala võimalikult efektiivselt läbi otsida. Pärast merehädaliste tuvastamist saabusid Eesti ja Soome päästekopterid. Merehädalised vintsiti päästeparvest kopteritesse ning seejärel toimetati Turva pardale.

Harjutusel osalesid Eesti mereväe laevad Kindral Kurvits, Raju, Valve, Soome piirivalve laev Turva, Riigilaevastiku laev EVA-316 ning politse- ja päästeameti laev Rahu. Õhuvahenditest osalesid politsei- ja piirivalveameti helikopter AW139 ning Soome piirivalve helikopter AS332 Super Puma, samuti Eesti õhuväe lennuk M-28 ning politsei- ja piirivalveameti SE-LXY. Päästetöid koordineerisid Eesti, Soome ja Rootsi lennu- ja merepääste koordinatsioonikeskused JRCC Tallinn, ARCC Helsinki ning JRCC Sweden.

Siil 2025 raames toimunud merepääste harjutus on osa laiemast NATO mereväejuhatuse (MARCOM) õppusest Dynamic Mercy, mille eesmärgiks on harjutada merepäästega seotud protseduure nii strateegilisel, kui ka operatiivsel tasandil. Õppuse raames harjutatakse kohapealse päästetööde koordinaatori ülesandeid, otsingumustrite koostamist ja kommunikatsiooni teiste laevade ja juhtimiskeskuse vahel.

Viimased uudised