Majutuse broneerimine vahendusportaali kaudu: mida tasub teada?
Avaldatud: 14 august, 2025Kas teadsid, et majutuse, näiteks hotelli, kämpinguplatsi või puhkemaja broneerimist ei reguleeri ükski Euroopa Liidu ülene õigusakt? Majutusega seotud kaebuste lahendamisel on aga võimalik abi küsida Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) juurde kuuluvalt Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuselt.
Tarbijana on oluline teada, et kui sa broneerid majutuse internetis vahendusportaali kaudu, siis lepingu sõlmid sa ikkagi konkreetse majutust pakkuva ettevõttega. Näiteks booking.com kaudu Hispaanias korterit broneerides sõlmid sa lepingu Hispaanias registreeritud kauplejaga.
Selleks, et majutuse valikuga kõik õnnestuks pea meeles järgmist:
1. Enne majutuse broneerimist tutvu põhjalikult hotelli reeglitega, mis puudutavad tühistamist ja kohale mitteilmumist.
Kui otsustad reisile mitte minna, peaksid teavitama hotellipidajat tühistamise soovist võimalikult varakult. Vaata oma broneeringu tingimustest, kas saad majutuse tühistada tasuta või mitte. Tihti tähendab odavam hind seda, et tühistamisel raha tagasi ei saa.
2. Kontrolli oma maksekaarti ja tasu ainult lepingus sätestatud viisil
Majutuse broneerimisel tuleb üldjuhul sisestada oma deebet- või krediitkaardi andmed, isegi juhul, kui deposiiti esialgu kontolt ei debiteerita. Kaardi andmete esitamine on siiski oluline, kuna see võimaldab majutuspakkujal rakendada broneeringutingimustes sätestatud tühistamistasusid. Näiteks juhul, kui tarbija soovib broneeringu tühistada, kuid ei tee seda ettenähtud tähtaja jooksul, võidakse krediitkaardilt võtta majutuse tasu kas osaliselt või täies ulatuses.
Praktikas on esinenud olukordi, kus tarbija broneerib majutuse edukalt, kuid deposiidi debiteerimise hetkel puuduvad kaardil vajalikud vahendid. Sellisel juhul võib majutusasutus broneeringu ühepoolselt tühistada ning tarbijat sellest üksnes e-kirja teel teavitada. Et vältida ebameeldivaid üllatusi, tuleks enne broneeringu tegemist veenduda nii maksevahendite olemasolus kui ka krediitkaardi kehtivuses.
Kui broneeringu järel tekib krediitkaardiga probleeme, näiteks kaart kaob või aegub, võimaldavad paljud broneerimisplatvormid andmeid uuendada. Soovitame seda kindlasti teha, et vältida olukorda, kus makseprobleemide tõttu jäädakse broneeritud majutusest ilma.
Kui broneering tehakse vahendaja kaudu (nt Booking.com, Airbnb), tuleb alati tasuda üksnes lepingus või platvormil märgitud viisil. Kui lepingus on märgitud, et tasumine toimub kohapeal, ei tohi vahendaja ega majutusasutus tasu automaatselt kaardilt maha võtta. Kui majutusasutus teeb ettepaneku tasuda väljaspool platvormi, näiteks eraisiku pangakontole, on tegemist riskantse olukorraga. Sellisel juhul soovitame kaaluda alternatiivset majutusasutust ning kindlasti teavitada olukorrast ka vastavat broneerimisportaali.
3. Enne broneerigu vormistamist uuri majutuse kvaliteedi ja lisateenuste kohta
Enne konkreetse korteri või hotelli kasuks otsustamist loe majutusasutuse kirjeldust ja uuri, kas sinule vajalikud lisateenused on olemas. Näiteks kui sinu jaoks on tähtis tasuta wifi, hinnas sisalduv hommikusöök või lemmiklooma lubamine majutuskohas, siis peab see olema lepingus selgelt välja toodud. Mõni lisateenus võib küll olla majutust broneerides märgitud, näiteks „auto parkimise võimalus“, kuid see ei pruugi tähendada, et see on tasuta või sisaldub majutuse hinnas. Tea, et lisateenuste hinnad peavad olema broneeringu tegemisel kuvatud.
Et sa kvaliteedis ei pettuks, veendu enne lepingu sõlmimist, millise majutusasutusega on tegu, kas hotelli, külaliskorteri või näiteks kodumajutusega ning tutvu põhjalikult vahendaja leheküljel olevate fotodega ja vaata näiteks Tripadvisor’i leheküljel teiste tarbijate fotosid, mis loovad reaalsema ettekujutuse majutuskoha kvaliteedist.Kui siiski juhtub, et sa ei ole majutuse kvaliteediga rahul või see ei vasta kirjeldusele, võta kõigepealt ühendust majutusteenuse pakkujaga, et anda võimalus puuduste kõrvaldamiseks. Näiteks kui hotellituba on koristamata, saab hotell pakkuda sulle teist tuba. Hoia meeles, et lepingule mittevastavused tasub kindlasti esitada ka kirjalikult ja võimalusel üles pildistada.
Kui kohapeal ei õnnestu probleemi lahendada, siis Euroopa Liidu siseste vaidluste puhul saab abi paluda Eesti EL tarbija nõustamiskeskuselt.
Loe lisaks: www.ecc.ee
ECC-Net: Tasuta nõu ja abi Euroopa tarbijale.