Lätis alustas uus taksoteenus Ruut, mille puhul kahtlustatakse, et see on Eestiga seotud
Avaldatud: 28 oktoober, 2025Eile esmaspäeval 27. oktoobril alustas Riias, selle lähiümbruses ja Jūrmalas tegevust uus taksoteenuse pakkuja Ruut. Taksosid saab tellida mobiilirakenduse kaudu. Ettevõttel on kohalik kapital ja see hakkab töötama 350 taksojuhiga, teatas Läti Raadio.
Taksofirma asutaja ja tegevjuht Andris Kļavinskis ütles, et taksofirma idee sündis kaks aastat tagasi. Selle aja jooksul viidi läbi turu-uuringuid ka teistes Euroopa riikides.
300 autot on saadud äripartneritelt ja ettevõtte enda säästud on investeeritud selle arendamisse.
„Tahame luua kohalikku toodet ja toetada kohalikku majandust, mis oli kõige alus,” ütles Kļavinskis.
Aasta lõpuks on ettevõte tema sõnul investeerinud oma arendusse mitusada tuhat eurot.
Ettevõtte kontor on avatud olnud kuu aega, kuid sisustustööd on veel pooleli.
„Kui kogu projekti ehitati, tegime seda kõike oma eraruumidest, oma muudest töödest, aga tulevikus muutub see klienditoe kontoriks, kus meil on kõneteenus ning vastame e-kirjadele ja sõnumitele,” selgitas Kļavinskis.
Maksuameti andmetel tehti eelmisel 2024. aastal Lätis 98% taksosõitudest Bolti rakenduse ja teise Eesti rakenduse Forus kaudu. Kohalikel Läti ettevõtetel on tühine turuosa.
Läti taksondussektori tööandjate organisatsiooni president Aleksejs Ignatjevs ütles Läti Raadiole, et on hea, et Boltile, mis kuritarvitab oma domineerivat seisundit ja muudab Läti taksopargi iga aastaga aina väiksemaks, on vähemalt alternatiiv.
Samal ajal on Ignatjevs mures, et uue taksoteenuse pakkuja Ruut taga võivad olla teised riigid, võimalik, et ka Eesti.
Ignatjevs tõi välja, et Bolt püüab luua nn vahendusharu, mis näitab, et ta pole turul üksi: „Paljud Bolti juhid said tekstisõnumi: Ühendu Ruut’iga, siin on tööd. Ja siit tuleb küsimus: kust Ruut selle Bolti juhtide andmebaasi sai?”
On tõenäoline, et umbusule on kaasa aidanud arvukad skandaalid taksonduses, kuid Ruut’i tegevjuht Kļavinskis eitab süüdistusi ja selgitab, et juhtide register on avalikult kättesaadav.
„Võin vaid kinnitada, et oleme kohalik Läti ettevõte kohaliku kapitaliga ning meil pole sidemeid teiste autoveo operaatorite või platvormidega,” selgitas Kļavinskis.
Taksoteenuse pakkujad ei ole firma Ruut töötajad, vaid partnerid. Taksojuhtide registris on praegu registreeritud ligi 5700 juhti, samas kui Maanteeamet on praegu väljastanud 3565 litsentsi, mis annavad õiguse osutada teenuseid ainult registreeritud rakenduste kaudu.
Ruut LV registreeriti 2023. aasta septembris ja selle aktsiakapital on 20 000 eurot. Ettevõtte kapitalist kuulub 66% Kļavinskisele, 24% Aigars Jermolajevsile ja 10% Pumity Ltd-le, mille tegelik omanik on Deniss Orlovs. 2024. aastal teenis Ruut LV 27 135 euro suuruse kahjumi, teatab LETA, viidates Firmas.lv teabele.








