Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Töötukassa pilt.

Esimene suvekuu tõi töötukassa infoliinile 777 3000 ja veebikanalitele rohkelt küsimusi teemal: miks ma pean töötukassa büroosse nõustamisele tulema?

Infotelefoni töötajate sõnul helistasid kliendid ja tahtsid nõustamise viisi muuta, kuna ei soovi tulla büroosse kohapeale, sest ei saa selle mõttest aru.

Mõned juunikuus sel teemal esitatud küsimused ja kommentaarid olid:

  • Varem sai telefoni teel nõustatud, miks enam ei saa- mis inimeste solgutamine ja jooksutamine see on;
  • Ega sellepärast rohkem töökohti ole võtta, kui ma kohapeale tulen- see jälle üks ametnike kinnisidee;
  • Miks üks kord saan telefoni teel ja teinekord pean kohale tulema- miks inimesi niimoodi kiusatakse.

Vastab Eesti Töötukassa ekspert Karin Kiis.

Nõustamisel osalemiseks on erinevaid võimalusi: silmast silma kohtumine töötukassa esinduses, telefoni teel või videokõne kaudu, seda juhul kui inimesel on võimalik kasutada internetti ja veebikaamerat. Kui tööotsija kasutab aktiivselt e-töötukassat ja on  valmis kirjalikuks suhtluseks, siis tuleb kindlasti rääkida oma nõustajaga e-nõustamise võimalusest.

Nõustaja valib sobiva nõustamisviisi ja võtab arvesse kuidas seni on tööotsimine läinud  ning milliseid teemasid on tarvis kliendiga järgmisel kohtumisel arutada.

Kuna töö leidmiseks vajalikud sammud ja teemad, mis inimest tööle aitavad,  muutuvad sedamööda, kuidas tööotsingud edenevad, ei pruugi ka nõustamisviis alati samasugune olla.

Silmast silma nõustamine annab parima pildi tööotsingute hetkeseisust ja inimese vajadustest ja nii saavad kõik küsimused vastuse ja mured lahendatud.

Vahetus suhtluses on lihtsam teineteist mõista ja keerukamaid küsimusi arutada, sest otsekontakt aitab möödarääkimisi vähendada.

Nõustajal on võimalik kohe selgitusi jagada, mis on eriti kasulik, kui arutatakse millist teenust või koolitust on tarvis. Kohapeal on lihtsam ka inimest vajadusel juhendada (näiteks tööpakkumiste otsimisel erinevatest keskkondadest), koos kandideerimisdokumente üle vaadata või tööpakkumisi arutada.

Kui inimene on alles alustanud töö otsimist, on silmast silma vestlus kõige parem võimalus, et saaks põhjalikult üle vaadata hetkeolukorra ja arutada edasisi plaane. Seetõttu toimubki töötuna registreerumisele järgnev esimene nõustamine üldjuhul kohapeal. Samuti võib nõustaja kutsuda inimese büroosse  kohapeale, kui ta näeb, et inimene vajab rohkem tuge valikute tegemisel, tööotsingu planeerimisel või on  tema tööotsingud veninud oodatust pikemaks. Kui kolme- nelja kuu jooksul töö leidmisel pole arenguid toimunud, siis on ilmselt aeg plaane kohendada ja ühe laua taga kohtumine loob selleks parimad võimalused.

Viimased uudised