Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Lastesõbralik teeäärne söögikoht Galiitsias.

Nonii, täna on siis see päev, kus Prantsusmaal, Bordeaux’s oli kuuma tervelt 42 kraadi ja meie Innoga otsustasime seda põrgukatelt mitte läbima hakata ning tagasi ookeani äärde sõita. Otsus oli raske, aga midagi ei ole teha – praegu on terves Euroopas palav ja kui ühest kuumakoldest läbi sõidad, ootab ees kohe teine. Isegi Soomes ja Võrus läheb nädalavahetusel palavaks. Nii et tagasi Portugali, Euroopa kõige jahedamasse nurka Peniche’i, kus ei tõuse üle 24 kraadi!

Tee peal selgitasime välja kohad, kuhu kuumatalumatul põhjamaa inimesel praegu kõige mõistlikum reisida on. Hoidke jumala eest eemale Prantsusmaa, Hispaania ja Portugali sisemaast, kui ei taha 30-40 kraadise palavuse ja võimalike metsapõlengutega rinda pista. Praegu on väga mõnus Astuurias ja Galicias – mõlemas Põhja-Hispaanias asuvas maakonnas oli täna pilvine ja ainult 24 kraadi. Veetsime öö ühes Astuuria kämpingus ja see oli täitsa okei – WC-paber ja prill-laud olid erinevalt portugali munitsipaalkämpingutest täitsa olemas – , aga ehmatas hind: 36 eurot! Sama raha eest saab Oviedos olla kolmetärni hotellis! Portugali munitsipaalkämpingud on palju odavamad – Peniche’is ainult 11 eurot öö ning Espinhos 17 (neli inimest – kaks täiskasvanit ja kaks last – ning auto). Seega tasub eelistada Portugali kämpinguid – teenindajad on sõbralikumad ja tähelepanelikumad, restoranid paremad, aga WC-paber kaasa!

Täna oli meil päris pikk sõidupäev: seitse tundi! Inno oli Peniche’i jõudes väsimusest praktiliselt kokku kukkumas ja vihane, sest pidi kulutama hulga raha teemaksude peale. Portugallased pole küll nii röövlid nagu prantslased, aga 50 eurot läks ikka nagu niuhti ära. Hispaanias see-eest on teed tasuta. Meil oligi dilemma, et kas sõita mööda kiirteid ja maksta teemaksu või töllerdada kõrvalteedel ja olla kohal järgmise päeva lõunaks 😀 Mina olin kiirteede poolt, sest tahtsin kiiremini kohale jõuda – et lapsed ikka õigel ajal magama saaks. Kaalusime üht- ja teistpidi ja otsustasime siis ikka kiirteede kasuks. Kui oleksime mööda aeglasi teid sõitnud, siis oleksime ilmselt pidanud öö Vigos veetma ja rahaliselt oleks see ikka sama välja teinud, sest praegu kuskilt naljalt üle 40-50 euro öömaja ei saa.

Nüüd oleme siis võidukalt Peniche’is ja juba kohalikus Pingo Doce’iski süüa ostmas käidud. Inno magab norinal ja lapsed samuti. Homme hakkame endale kuumaperioodi üle elamiseks soodsat elamist vaatama. Näis, kuis läheb.

Aga vot, jah, nii läks see meie kuulsusrikas Eestisse sõit 😀 Oleme tagasi samas kohas, kust alustasime 😀 Noh, pole hullu, küll me ükspäev ikka kohale jõuame 🙂 Kui temperatuurid enam 30ne piirimail ei kõigu 😀

Ahjaa, hea uudis ka! Inno tundis maanteel kimades vahepeal suitsuhaisu ja hakkas juba mõtlema, et ei tea, kas peaks ikka Eesti poole sõitma hakkama, sest Portugalis Castelo Branco piirkonnas oli metsik 25-kilomeetri pikkune tulekahju ja mine tea, äkki on see veel laienenud. Ega siin Portugalis suvel nalja ole, igal pool võib lõõmama hakata, kui rannik välja arvata. Usaldasime siiski sisetunnet ja panime edasi Peniche’i poole. Nüüd tuleb välja, et õigesti tegime. Portugal News andis just teada, et tuli on kustutatud. Huhh.