Tel. 56068384
info@lounaeestlane.ee

vitamiinid

Vitamiinid on nii tervise kui ka ilu jaoks hädavajalikud, kuid tihtipeale tundub, et õige vitamiini leidmiseks on vaja lausa teaduskraadi. Apotheka apteeker Kerli Valge teeb iluvitamiinide lühiülevaate.

Enne iluvitamiinide tarvitamist tasub meelde tuletada, et terve ja särava välimuse suurimad vaenlased on suitsetamine, alkohol, liigne kohvijoomine, vähene uni, ühekülgne toitumine ja päevitamine ilma nahka kaitsmata. Oluline on olla füüsiliselt aktiivne, viibida iga päev värskes õhus ja juua piisavalt vett. Ent millised lisavitamiine võtta, et end veelgi ilusamana tunda?

JUUKSED

Juuksed ütlevad organismi üldise tervise kohta väga palju. Kui organismil on teatud ainete puudus, hakkavad juuksed välja langema, muutuvad elutuks ja hapraks. Milliseid vitamiine võtta?

H-vitamiin ehk biotiin omab tähtsat rolli juuste väljalangemise ja halliks muutumise takistamisel ning annab nahale sära ja korrastab ainevahetust. Toiduainetes leidub biotiini munakollases, pärmis, maksas, pähklites ja kamas. Apteegist leiab väga hea preparaadi Silicea ränigeeli biotiiniga, mis aitab hoida juuksed ja naha heas seisukorras, muutes juuksed elastsemaks ja läikivamaks.

B-grupi vitamiinid – mõjuvad hästi lisaks juustele ka küüntele ja huultele. Eriti just B12 vitamiin.

Tsink – aitab üles ehitada valkusid, millest juuksekarv koosneb, ning mõjub hästi peanahale, aidates ennetada juuste väljalangemist. Tsinki on hulgaliselt idudes ja kliides, munades, pähklites, leht- ja juurköögiviljades, kalas ja mereandides. Tsink avaldab soodsat toimet ka rabedate küünte puhul.

Spetsiaalselt juuste tervise parandamiseks on loodud ka Hair Volume tabletid, mis sisaldavad nii vaske, biotiini, tsinki kui ka õunaekstrakti, et säilitada normaalset karvakasvu. Paljukiidetud on ka juustele tugevust andvat keratiini ja mitmeid vitamiine sisaldav Biocyte Keratine Express pulber.

NAHK

A-vitamiin – parandab naha tekstuuri ja aitab kaasa peente kortsude vähenemisele. Muuhulgas on A-vitamiinist abi ka tumedate silmaaluste korral. Kindlasti on kasulik lisada oma menüüsse rohelisi aedvilju, porgandit, maksa, kalamaksaõli, muna, juustu, piima ja piimasaadusi.

C-vitamiin ja seleen aitavad kaitsta rakke oksüdatiivse stressi eest. Vitamiin C aitab kaasa kollageeni moodustumisele naha normaalseks talitluseks. Kollageen on naha koostisosa, mis oma heale veesidumisvõimele vastutab naharakkude elastsuse ja uuenemise eest. C-vitamiini leidub peale kiivi ja tsitruseliste palju ka koduaia marjades. Eriti vitamiinirikkad on näiteks mustad sõstrad.

E-vitamiin kaitseb nahka UV-kiirguse eest, takistab kortsude teket ja aeglustab vananemisprotsessi. E-vitamiini omastamiseks peab toidulaual kindlasti olema pähkleid, seemneid ja erinevaid idandeid.

Tasub teada, et naha vananemistunnused – lõtvus, kortsukesed, elastsuse vähenemine – hakkavad teatud määral ilmnema juba 30. eluaastaks. Selle põhjuseks on kollageeni hulga vähenemine. Just sellepärast on loodud BioSil preparaadid ja Skin Care Collagen Filler, mis stimuleerivad uue kollageeni tootmist nahapinna all, siludes nii nahapinda, vähendades kortse ja parandades naha elastsust ja väljanägemist.

Hea imenduvuse tõttu on eriti kiidetud just Biosil vedelikku. Nahka uuendavad omadused on aga Perfectil Platinum toidulisandil, mis sisaldab lisaks uudsele kompleksile ka olulisi vitamiine ja mineraalaineid.

Suukaudselt tarvitatava kollageeni kõrval on viimase aja üheks suureks revolutsiooniks kosmeetikatööstuses ka seespidiselt tarvitatav hüaluroonhape, mis aitab nahal püsida elastse ja siledana. Võiks proovida näiteks Hyaluron Activ tablette, mis sisaldavad kõrges kontsentratsioonis hüaluroonhapet ja olulisi nahavitamiine, biotiini ja pantoteenhapet. Tabletid suurendavad naha niiskustaset seespidiselt, hüaluroonhape jõuab sügavatesse nahakihtidesse, muutes naha elastsemaks ja ennetades kortsude teket.

KÜÜNED

Kahjustatud, haprad ja lõhenenud küüned annavad märku, et organism ei saa piisavalt toitaineid, vitamiine ja mineraale.

Liiga vähese B12-vitamiini tarbimise tagajärjel muutuvad küüned kollakaks. Seda vitamiini leidub lihas, eriti maksas, koorikloomades, piimas ja munades. Ka E-vitamiini vaegus võib muuta küüned kollakaks, mistõttu on kasulik süüa näiteks pähkleid, soja, porgandeid, maisi ja spinatit.

Tervete küünte heaks on mõistlik oma menüüsse lisada kaltsiumi, mis hoolitseb küünte, luude ja hammaste kasvu ja tugevuse eest. Kaltsiumi leidub piimas ja piimatoodetes, rohelistes ja lehtköögiviljades, viigimarjades ja spargelkapsas. Kuid kindlasti on kaltsiumi imendumiseks vajalik D-vitamiin!

Küünte normaalset seisundit aitavad edukalt säilitada ka Nail Strong kapslid.

MUGAVAIM VALIK

Kui on soov turgutada naha, juuste või küünte seisukorda, aga pole mahti täpsemalt vitamiinide ja mineraalainete vahel orienteeruda, on lihtsaim võimalus otsustada spetsiaalsete kompleksvitamiinide kasuks, mis sisaldavad olulisi vitamiine, mineraalaineid ja taimseid koostisosi, et juuksed ja nahk oleksid säravad ja küüned terved.

Sellised preparaadid on näiteks Beauty+, aga ka Phyto Phytophanere, ILUS tervisepüramiid, Vega hair-skin-nails kapslid või Perfectil plus skin kapslid.

FOTO: PIXABAY

Viimased uudised