Iga kümnenda Eesti inimese auto on tehniliselt nii korrast ära, et jätab omaniku tee äärde
Avaldatud: 4 juuli, 2024Keskeltläbi iga kümnes inimene kogeb väga tihti olukorda, kus tema auto läheb rikki ning seetõttu jääb sõit pooleli, regulaarselt puutub isikliku autoga seotud probleemidega kokku aga pool elanikkonnast, selgus kindlustusseltsi Balcia ja uuringufirma Norstat läbi viidud uuringust.
Eesti inimeste seas läbi viidud uuringuga soovis kindlustusselts Balcia teada saada, kui sagedasti peavad inimesed oma sõidu pooleli jätma, sest autoga juhtunud probleemid ei luba enam edasi liikuda. Selgus, et peaaegu iga kümnes inimene puutub autoga seotud riketega kokku väga tihti. 48% vastanutest kogeb probleeme sõidukiga aeg-ajalt ning 44% pole kunagi pidanud ühtki sõitu pooleli jätma.
„Levinuim probleem, mis Eesti teedel juhtub, on autorehvi purunemine. Sama uuringuga tahtsime teada saada, kui paljud juhid on pidanud ise rehvi parandama või autoratast vahetama ning selgus, et sellega on kokku puutunud 70% meesjuhtidest ning 24% naisjuhtidest,” kommenteeris Balcia sõidukite kindlustuste tootejuht Timo Semjonov.
4% uuringus osalejatest kinnitas, et kuna nad ei usalda oma auto tehnilist korrasolekut, jätavad nad näiteks halva ilma korral sõidu ära.
„Autoga seotud probleemide sujuvaks lahendamiseks soovitan autoomanikel sõlmida kaskokindlustus, mis katab ettenägematutest asjaoludest tingitud kulud, nagu rehvi purunemine või vajadus ööbida kusagil hotellis,” ütles Semjonov, kelle sõnul tuleks kaskokindlustuse sõlmimisel lugeda kindlustuse tingimusi ja välistusi hoolikalt, et kindlustus ikka kõike vajalikku sisaldaks.
„Näiteks rehvi purunemise korral ei piisa sõiduohutuse maksimaalseks tagamiseks vaid ühe rehvi asendamisest, vaid ühel teljel tuleb ära vahetada mõlemad rehvi. Seega tuleks kontrollida, kas teie kindlustuspakkuja tingimused tagavad mõlema rehvi vahetuse,” selgitas Semjonov.
Neid, kes tee ääres ise autoratta vahetamisega hakkama ei saa, on uuringu kohaselt 11%, kusjuures enda oskamatust rattavahetusel tunnistas 6% meestest ning 16% naistest. Peamiselt kuuluvad niimoodi vastanud inimesed alles noorte autojuhtide hulka ehk vanusegruppi 18-29.