Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: Pexels

If Kindlustuseni jõudis hiljuti juhtum, kus Egiptuses tegutsev erakliinik esitas kindlustusele üle 8000 euro ulatuses arveid kahe väidetava patsiendi raviteenuste eest. Uurimise käigus ilmnes, et tegemist oli laialt levinud petuskeemiga, kus turistide isikuandmete abil üritatakse toime panna kindlustuspettust. 

„Skeem toimib järgmiselt: Hurghada hotellide fuajeedes liigub ringi kohaliku kliiniku töötaja, kes otsib reisikindlustusega turiste. Ta pakub neile näiliselt süütut tasuta vitamiinikuuri ning palub selle vormistamiseks passi, kindlustuspoliisi ja hotellivautšeri andmeid. Paberimajanduse vormistamine kestab umbes 20 minutit, mille järel „arst” jätab oma kontaktid ja kinnitab, et kõik on korras. Tegelikkuses saadab kliinik hiljem kindlustusfirmale turistide nimel raviarved, millest inimesed ise sageli midagi ei tea,” kirjeldas If Kindlustuse isikukahjude grupijuht Joosep Kušvid.

Kahtlusi kinnitas ka üks tähelepanelik Eesti turist, kes võttis If Kindlustusega ise ühendust ja rääkis, mida ta hotellis pealt nägi. Talle oli samuti pakutud „tasuta vitamiine”, kuid ta keeldus ettevaatusest ning andis nähtu kohta põhjaliku ülevaate kindlustusfirma klienditeenindusele. Tänu kohusetundliku reisija vihjele sai kindlustus toimunust selgema pildi.

Kušvidi sõnul näitab see juhtum, kui leidlikud võivad olla viisid, millega turistide usaldust ja teadmatusest tulenevat haavatavust püütakse ära kasutada: „Sellised olukorrad, kus kolmas osapool pakub teenust ilma kliendi teadliku nõusolekuta ja saadab hiljem arve, ei kuulu kindlustuskaitse alla ning on käsitletavad kindlustuspettusena, mis võib olla kriminaalkorras karistatav.”

If Kindlustus tuletab reisijatele meelde, et nad ei jagaks oma dokumente ega isikuandmeid võõrastega ning väldiks hotellides pakutavaid raviteenuseid, mis võivad olla pettuse kattevari.  „Kui reisite Egiptusesse, võtke kindlasti kaasa oma passi koopia. Seda saate vajadusel kasutada raviasutuses, et vältida originaaldokumendi äraandmist. Päris passi ei tohiks raviasutusele anda, sest on esinenud juhtumeid, kus dokumenti ei tagastata enne, kui turisti on sunnitud maksma põhjendamatult suurt haiglaarvet,” lisas Kušvid.

Reisijatel soovitatakse alati säilitada kõik teenuste eest maksmise või ravi saamise tõendid, kontrollida, millisesse raviasutusse nad suunatakse, ning mitte allkirjastada dokumente, mille sisu nad ei mõista. Kui midagi tundub kahtlane – olgu selleks ootamatu pakkumine, ebaselge arve või kahtlane arst, – tuleks sellest viivitamata teavitada kindlustusandjat.

Viimased uudised