Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kuvatõmmis.

Hispaanias Madridi piirkonnas asuva Alcorcóni linna tragöödia on ajendanud päästeala asjatundjaid nõudma paremat infrastruktuuri elektrisõidukite parkimiseks, kuna neid on üha rohkem.

Tragöödia, mille käigus hukkus Alcorcóni parklas kaks tuletõrjujat, veel üks on ​​kriitilises seisus haiglas ja viisteist said gaasi sissehingamise tõttu ravi, on tekitanud kriitikat ja tulekustutusekspertidelt kõnesid elektrisõidukite ohtude kohta. Läinud nädala kolmapäevane, 2. aprilli juhtum oli pärast seda, kui süttis elektri-Porsche, muutes maa-aluse garaaži surmavaks lõksuks, vahendab ABC Madrid.

Hispaania tuletõrjeliit (Aself) selgitas ABC-le, et liitiumaku probleem peegeldab selle uue reaalsusega kooskõlas oleva infrastruktuuri projekteerimise puudumist. Lisaks on elektriautod Hispaania sõidukipargis üha tavalisemad. Nende seas on veoautod ja bussid koos nendega kaasnevate ohtudega, aga ka tõukerattad.

Liit teeb ettepaneku kohandada parklad, „kui neis hoitakse liitiumakudega sõidukeid: juurdepääsud; ventilatsioon; lahterdamine; elektrivarustusvõrk…”. Väga oluline küsimus on elektrisõidukitele ja laadimissüsteemidele iseseisvate ruumide loomine, mis on muust parklast isoleeritud automaatsete lahterdamissüsteemidega: väravad; tuletõrjeveepritsid. Teine väide on spetsiifilised väljatõmbe-, surve- ja suitsutõrjesüsteemid, samuti tulekahju avastamine.

Mis puutub tuletõrjujate töösse, siis nad vajavad nendeks sekkumisteks spetsiaalset varustust, spetsiaalseid tööprotseduure ja „kogu riigis rajatiste loomist, kuhu elektrisõidukeid saab transportida ja päevadeks vette uputada”. Neil peavad olema süsteemid saastunud vee puhastamiseks ja igas maakonnas nõuab Aself „vähemalt spetsiaalseid poolhaagiseid nende sõidukite transportimiseks”.

Madridi kogukonnaga seoses paluvad nad vastu võtta infrastruktuuri projekteerimisettepanekud: „Tuletõrje reageerimisvõime on tagatud, kuid me ei tohi unustada, et selliseid olukordi nagu Alcorcón võib ette tulla kogu Hispaanias, kuna maa-alustesse parklatesse pargitud elektrisõidukid on levinud kogu riigis.” Probleem on selles, et kõikides kohtades ei jätku tuletõrjujaid, sest on linnu, kus on vaid kaks-kolm tuletõrjujat ja reageerimisajad on palju kehvemad.

Eksperdid nõuavad kiireloomulise meetmena „liitiumakudega seotud tulekahjude uurimiseks riikliku uurimis- ja katsekeskuse loomist”. Praegu puuduvad kõikide tuletõrjeteenistuste lõikes ühtsed kriteeriumid.

„Lõppkokkuvõttes pole see liitiumakude demoniseerimine, vaid pigem kohanemine nende kohaloluga meie elus,” resümeerib Aself.

Viimased uudised