Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kuvatõmmis.

Lugeja saatis mõtiskluse pärast seda, kui kuulas Vikerraadio saadet „Stuudios on peaminister”. Selgub et peaministrile ei meeldi seisvad autod ja kabrioletid.

Siin on lugeja mõtisklus pärast raadiosaate kuulamist:

23.01.2024 Vikerraadio saates „Stuudios on peaminister” käsitleti automaksu temaatikat ja seal väitis hetkel kehtiv peaminister, et tema soovib ka ajutiselt arvelt maas autode eest mida liikluses ei kasutata võtta samadel alustel maksu kui sõitvalt autolt.

Kehtiv peaminister tõi näite, et kui sul on peres kaks autot, millest üks on kabriolett ja millega sa talvel ei sõida ja sa selle eest ei maksa, siis see Reformierakonna poliitikaga ei sobi.

Saatejuht küsis, et seisev auto ju ei saasta, mispeale peaminister vastas, et see on ju olemas. Saatejuht küsis, et see pidi ju keskkonnamaks olema, millele peaminister vastas, et jah, aga see auto ju ei kao kuskile. Ta on ju garaažis olemas.

Peaminister küsis saatejuhilt, et kas te tõesti arvate, et kabriolettide omanikud vajaksid kõige rohkem soodustusi ja et temale küll ei tundu niimoodi.

Saatejuht ei saanud enam hästi aru millega tegu ja küsis, et on see nüüd siis varamaks või keskkonnamaks, millele peaminister vastas, et mõlemat.

Peaminister ei teinud ka saladust, et tegemist on varamaksuga, millega saame teha „Kõiki neid toredaid asju.”

See paneb väga raskesse seisu näiteks vanemad inimesed, kes sõidavad autoga suvel ja jätavad selle talveks garaaži. Samuti kui pere kaotab osa sissetulekust ühe pereliikme töötuks jäämise tõttu. Enam ei saa ta kulutusi peatada, võttes sõiduki ajutiselt arvelt maha.

Eriti valusalt tabab planeeritav varamaks hajaasustusega piirkonnas elavat inimest, kellele ei ole halva teehoolduse ja halbade teede tõttu sobiv talle maksuga pealesurutav madal ja väike säästuauto.

Autode varamaks tekitab ka hulgaliselt kurioosumeid. Näiteks paljud maainimesed omavad kaubikuid, mis on enamasti kõrgema kliirensiga ja tugevama vedrustusega. Nende maks on aga kohati kordi kõrgem. Näiteks meil üsna levinud 2000. aasta VW Transporteri aastamaks tuleks 307 eurot. Sama buss istmetega oleks vaid 50-eurose aastamaksuga.

Hoopis kurioosne lugu on aga, kui teil juhtub olema nõukaaegne puukastiga nelikveoline väikeveok UAZ. Selle aastane varamaks on juba üle 600 euro!

Viimased uudised