Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: Unsplash

Kui veel hiljuti tegelesid kindlustajad kahjujuhtumitega peamiselt kodu-, reisi-, kasko- ja õnnetusjuhtumi vallast, siis nüüd potsatab kahjukäsitlejate postkasti üha sagedamini ka Hiina e-poodidest tehtud ostudega seotud juhtumeid. Kindlustusjuhtumiks aga ebakvaliteetne kaup ei kvalifitseeru.

Temu ja Aliexpress on eestlaste seas ääretult populaarsed. Hiljuti meedias ilmunud artiklist ilmnes, et ainuüksi Temu lennutab iga nädal Eestisse 100 tonni olematu hinnaga Hiina kaupa. Pidevalt kasvavate tellimusmahtude tõttu võib aga juba peatselt senise kahe Boeingu asemel maanduda Tallinna lennujaamas iganädalaselt neli tellitud kaupadest tulvil raudlindu.

„Paraku kaasneb massilise tellimisega odavate kaupade paradiisist risk, et pakikest avades ei vasta kaup ootustele. Peamiselt näevad tooted teistsugused välja, kui kaunitel reklaampiltidel lubati, tihti on tootekirjeldused eksitavad, esemed lihtsalt kehva kvaliteediga või ka transpordi käigus vigastada saanud. Viimase poole aasta jooksul ei ole möödunud nädalatki, mil mõni hiina odavpoest tellinud klient meie poole oma murega ei pöörduks. Ootustele mittevastav kaup paraku aga kindlustusjuhtumiks ei kvalifitseeru,” rääkis Seesami varakahjude valdkonnajuht Kristel Kobi Hiina e-poodide populaarsusest.

Lubatakse üht, aga saadetakse midagi muud

Kindlustaja sõnul on valdav enamus juhtumitest sellised, kus inimesele lubatakse üht, aga kohale tuleb midagi muud. Näiteks ei saa alati uskuda, et toode on päriselt siidist või nahast valmistatud kuigi tootekirjeldus seda lubas. Ühele Seesami poole pöördunud kliendile saabus näiteks kauni nahast koti asemel hoopis kohutavalt haisev kunstnahast kott, mis kõigele lisaks ei näinud välja pooltki selline nagu pildid lubasid.

„Kuna toode ei vastanud kliendi ootustele, ei olnud tegemist varakindlustusjuhtumiga, vaid müüjal tulnuks see reklamatsioon lahendada. Tihti leiavad nad aga põhjuse, miks tellimust tagasi ei võeta või tehakse tagastamisprotsess inimese jaoks lihtsalt ebamõistlikult keeruliseks ja kulukaks,” lisas Kobi.

Kodukindlustus ei hüvita ebakvaliteetseid kaupasid

Kuigi peamiselt tellitakse Hiinast soodsalt aiakaupasid, kodutarbeid, väiksemat elektroonikat, rõivaid, jalanõusid ja aksessuaare, tuleb ka ette kallimate esemete tellimist. „Meie poole pöördus klient, kes oli väidetavalt oma hobiseadme jaoks Aliexpressist kalli varuosa tellinud. Saatja aga jättis õrna asja saates pakendile klaasi märgistuse panemata ning transpordi käigus oli ese katki läinud. Kaupmees soovitas kliendil seadme tagasi saata, aga kas klaasipuru Hiina saatmine on otstarbekas ja ohutu? Müüja aga keeldus tagasimaksest ilma seadet tagasi saamata,” tõi Kobi näite.

Kindlustaja sõnul tuleb arvestada, et ei kodukindlustus ega ükski teine kindlustustoode kata olukordi, kus e-poodidest tellitud kaup ei vasta ootustele või kui müüja keeldub kaupa tagasi võtmast.

„Kodukindlustus on mõeldud kaitsma kodu ja koduseid esemeid ootamatute kahjude eest, näiteks tormi, tulekahju või varguse korral,” selgitas Seesami esindaja.

Kui otsustad siiski Hiinast kaupa tellida, soovitab Kobi arvestada, et madal hind võib tähendada kompromissi nii kvaliteedi kui ka tagastusvõimaluste osas.

Viimased uudised