Häirekeskusele möödusid jaanipühad küll töiselt, kuid 112-le tehtud kõnede hulk oli tavapärane
Avaldatud: 25 juuni, 2025Häirekeskus oli ka tänavustel jaanipühadel valmis kõrgemaks kõnekoormuseks hädaabinumbrile 112, kuid kõnejärjekordasid tekkinud ja kõik pöördujad said kiirelt abi.
Häirekeskuse arendusosakonna teenuste juht Karmen Oks sõnas, et tänavused jaanipühad üheskoos eelneva nädalavahetusega möödusid Häirekeskuse jaoks rahulikult. „Kui hädaabinumbri kõnekoormus on sel aastal olnud keskmiselt ööpäevas 2700 kõnet, siis jäi see ka jaanide ajal samale tasemele. Kõne ootejärjekordasid ei tekkinud ning hädaabikõnedele vastati keskmisel 4,5 sekundi jooksul.”
Ta lisas: „Enim kõnesid ehk ligi 3000 saime 23. juunil, kuid otseselt sündmustega seotud oli sel päeval jällegi kõige vähem ehk tehtud kõnedest 63% puhul oli vaja kiirabi, politsei või pääste sekkumist.”
Ajavahemikul 22.–24. juuni helistati enim hädaabinumbrile seoses erinevate rindkerevalu ja südamehaiguste ning kõhu- ja seljavaludega. Politsei väljakutsetest moodustasid suurema osa joobes inimestega seotud probleemid, (lähisuhte)vägivalla juhtumid ning öörahu rikkumised. Päästjatele laekus neil päevil enim väljakutseid tulekahjude kohta väljaspool hooneid.
Riigiinfo telefoni töiseim päev oli 23. juuni, mil enim küsiti infot inimeste kohta, kelle politsei oli kainenemisele või arestimajja toimetanud. Lisaks uuriti, kas teenindused töötavad, anti teada kaotatud ja leitud rahakottidest ning teavitati petukõnedest.