Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Häirekeskus

Eile 14. mail toimunud suurõppuse Siil ajal kasvas 1247 kõnekoormus kohati tavapärase päevaga võrreldes pea 16-kordseks. Hädaabinumbri 112 kõnekoormus püsis päeva jooksul stabiilsena.

Kui tänavu on riigiinfotelefonile laekunud päevas keskmiselt ligikaudu 360 kõne ja aasta rekord on 608 kõne päevas, siis 14. mail laekus ligi seitse korda rohkem kõnesid kui keskmiselt. Kokku helistati riigiinfotelefonile pea 2600 korral.

Häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas sõnas, et enim laekus kõnesid ajavahemikel kell 11–12 ja kell 15–16, mis langesid kokku ohuteavituse sõnumite saatmise ja sireenide katsetamise ajaga.

„Kella 11 ja 12 vahel küsiti infot saadetud sõnumi kohta: miks see üldse saadeti, miks ühes või teises keeles ning küsiti, kus ja millal sireene kuulda võib. Kella 15–16 ajal laekunud kõned puudutasid valdavalt mure või ka pettumust, et sireene polnud kuulda või neid oli kuulda oodatust vaiksemalt. Siiski oli nii hommikusel kui ka pealelõunasel ajal ka inimesi, kes andsid teada, et olid teavitused kätte saanud ja tänasid testimise korraldamise eest. Kahjuks pidime tegelema ka laste poolt tehtud naljakõnedega,” tõi Murakas välja pöördumiste sisu.

Muraka sõnul näitas riigiinfo telefoni 1247 suurenenud kõnekoormus selgelt, kui oluline on elanikkonna teavitamine ja inimeste teadlikkus kriiside korral. „Me olime kõnede arvu kasvuks valmistunud ja riigiinfo telefonile olid abiks vastamas ka vabatahtlikud,” lisas ta.

Lisaks kõnede arvule kasvas ka hüppeliselt e-kirja teel teavitajate hulk, kes andsid teada kas ja kus oli sireene kuulda ning saatsid pilte saabunud sõnumite kellaaegadest. Hädaabinumbrile laekunud kõnede koormus seoses õppusega märgatavalt ei suurenenud. Kõnede arv oli vaid veidi keskmisest kõrgem.

Kriisijuhi sõnul andis ohuteavituse ulatuslik testimine meile väärtuslikku infot praegustest kitsaskohtadest ja kinnituse, et infotugi riigiinfo telefonina on Eesti inimestele kriisides väga oluline.

Viimased uudised