Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: Pexels

Euroopa Komisjon võttis tänase rikkumisotsuste paketiga vastu meetmed liikmesriikide suhtes, kes ei täida oma ELi õigusest tulenevaid kohustusi. ELi eri poliitikavaldkondi käsitlevate otsuste eesmärk on tagada, et ELi õigust kohaldatakse kodanike ja ettevõtjate heaks nõuetekohaselt. Kolm rikkumisotsust puudutavad ka Eestit.

Komisjon algatas rikkumismenetluse Saksamaa (INFR(2025)2107) ja Eesti (INFR(2025)2101) suhtes saates neile ametliku kirja seoses ühekordsete plasttoodete direktiiviga (direktiiv (EL)2019/904), mille eesmärk on ennetada ja vähendada teatavate plasttoodete mõju keskkonnale ja inimeste tervisele ning edendada üleminekut ringmajandusele. Eestis on vastavuskontroll näidanud, et Eesti laiendatud tootjavastutuse süsteemid ei hõlma täielikult kõiki nõutavaid ühekordselt kasutatavaid plasttooteid ning see piirab direktiivi kohaldamisala. Lisaks ei määratle Eesti põhjalikult aruandlussüsteemide rolle ja kohustusi. Samuti näib, et Eesti raamistikus puuduvad piisavad meetmed tarbijate teavitamiseks korduskasutatavatest alternatiividest, korduskasutussüsteemidest ja jäätmekäitlusvõimalustest.

Komisjon otsustas saata ametliku kirja Bulgaariale (INFR(2025)2115), Eestile (INFR(2025)2114), Iirimaale (INFR(2025)2112), Hispaaniale (INFR(2025)2118), Itaaliale (INFR(2025)2111), Leedule (INFR(2025)2110), Austriale (INFR(2025)2116), Slovakkiale (INFR(2025)2108) ja Soomele (INFR(2025)2113) metaanimääruse puuduliku täitmise eest. Eestile saadeti ametlik kiri, sest Eesti ei ole määranud metaanimääruse (EL) 2024/1787 rikkumise eest vastutavat pädevat asutust ega teavitanud sellest komisjoni. ELi metaanimääruses käsitletakse metaaniheidet toornafta-, maagaasi- ja söesektoris. Selle eesmärk on parandada metaaniheite mõõtmist ja aruandlust ELis. Samuti motiveerib see ELi rahvusvahelisi partnereid oma metaaniheidet mõõtma, sellest aru andma ja seda vähendama. Liikmesriigid pidid teatama komisjonile oma pädevate asutuste nimed ja kontaktandmed, kuid Eesti ei ole seda kohustust veel täitnud.

Lisaks otsustas komisjon saata põhjendatud arvamuse Belgiale (INFR(2025)0007), Bulgaariale (INFR(2025)0015), Saksamaale (INFR(2025)0031), Eestile (INFR(2025)0039), Hispaaniale (INFR(2025)0051), Itaaliale (INFR(2025)0061), Austriale (INFR(2025)0002), Poolale (INFR(2025)0088) ja Rootsile (INFR(2025)0102) seoses omavahendite ja kõlblike kohustuste miinimumnõude teatavaid aspekte käsitleva direktiivi (direktiiv (EL) 2024/1174) ülevõtmisega. Eesti ja nimetud kaheksa liikmesriiki ei ole täielikult üle võtnud II ahelmeetodi direktiivi (direktiiv(EL) 2024/1174), mille ülevõtmise tähtaeg oli 13. november 2024. Daisy Chains II direktiiviga muudetakse pankade finantsseisundi taastamise ja kriisilahenduse direktiivi (direktiiv 2014/59/EL), et kehtestada proportsionaalsus pankade ja investeerimisühingute hoitava võlapuhvri kohaldamisel, et nad saaksid katta kahjumi ja olla kriisilahenduse käigus rekapitaliseeritud. Õigusaktide täielik rakendamine on väga oluline, et parandada pankade kriisilahenduskõlblikkust ja vältida võrdsete võimalustega seotud probleeme pangagruppide eri struktuuride vahel.

Riikidel, kellel suhtes meetmeid võeti on nüüd vastamiseks ja omapoolsete meetmete võtmiseks aega kaks kuud. Kui seda ei tehta, võib komisjon protsessiga edasi liikuda, st esitada põhjendatud arvamuse või anda juhtumi Euroopa Liidu Kohtusse ja taotleda rahaliste karistuste määramist.

Lisateave

Täismahus pressiteade

Viimased uudised