Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Täna avaldatud uue Eurobaromeetri uuringu „Digiõppe tulevased vajadused” kohaselt kaasaks üheksa eurooplast kümnest digioskused kõigi tasandite haridusse.

Ülekaalukas enamus (92%, Eestis 94%) ELi kodanikest leiab, et kool peaks õpetama, kuidas tulla toime digitehnoloogia võimaliku negatiivse mõjuga vaimsele tervisele ja heaolule. Lisaks arvab 78% eurooplastest (Eestis 82%), et digioskustele tuleks koolis pöörata sama palju tähelepanu kui lugemisele, matemaatikale ja loodusteadustele. 80% (Eestis 93%) nõustub, et digikirjaoskus aitab inimestel end kaitsta internetis leviva väärinfo ja desinformatsiooni eest. Valdav enamus (89%, Eestis 88%) usub, et kõigil õpetajatel peaksid olema vajalikud oskused, et õpetada õpilastele, kuidas eristada veebis fakte väljamõeldistest ja orienteeruda digiteabe keerukuses.

Kuigi vastajad väljendasid üldist toetust nutitelefonide keelustamisele koolides (69%, Eestis 51%), valitseb laialdane heakskiit (87%, Eestis 88%) konkreetselt koolis õppimiseks mõeldud digitehnoloogia suhtes. Samal ajal leiab üle poole (54%, Eestis 63%) vastanutest, et tehisintellekt toob õpetamisele ja õppimisele nii kasu kui ka probleeme ning seetõttu oleks vaja seda rohkem uurida.

Oluliseks peetakse ka ELi rolli standardite kehtestamisel digitehnoloogia kasutamiseks hariduses, näiteks andmekaitse või tehisintellekti valdkonnas (49%, Eestis 43%).

Eurobaromeetri kiiruuring viidi läbi veebis 27 ELi liikmesriigis 7.–14. mail 2025. Küsitletuid oli 25781.

Viimased uudised