Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Majanduslik ebakindlus ja hindade tõus on tarbijate ostuharjumusi muutnud ning eriliselt on seda tunda autoturul. Elke Mustamäe kasutatud autode müügiosakonna juhi Johannes Veirami sõnul on uute sõidukite esmaregistreerimiste arv eelmise aasta sama perioodiga võrreldes langenud ligi 40 protsenti. Langenud müügistatistika kõrval on aga kasvanud tendents kasutatud autosid esinduse kaudu osta ja müüa.

Veirami sõnul on kasutatud autode müük uute autode registreerimise statistikaga võrreldes natukene paremas seisus – ostjaid jätkub tema sõnul nii uutele kui ka kasutatud autodele, aga lihtsalt natuke vähem kui aasta tagasi. „Automaksu kehtima hakkamine on kindlasti mõjutanud nii uute kui ka kasutatud sõidukite müüki – siin ei ole midagi salata. Samas on kasutatud sõidukite registreerimistasu reeglina madalam kui uutel autodel, seega võib öelda, et automaksu mõju kasutatud autode ostjatele on pigem väiksem,” tõdes ta.

Automüügiportaalide statistikas joonistub välja, et eraisikute poolt müügis olevate sõidukite arv on aastaga mõnevõrra vähenenud, samas ettevõtete poolt pakutavate kasutatud sõidukite hulk on pigem jäänud samaks. „See ei näita kuivõrd seda, et esinduste poole pöördutakse rohkem. Pigem illustreerib see seda, et hetkel ei taheta autosid müüa,” täheldas Johannes Veiram.

Kasutatud auto ostmisega võib kaasneda ebameeldiv üllatus

Veirami sõnul on kasutatud auto ostjale kõige olulisem kindlustunne, et ostetav sõiduk on kontrollitud, omab kehtivat garantiid ja et müüja on usaldusväärne. Seetõttu on oma autot kindlasti targem müüa läbi margiesinduse, kus ostjate hulk on suurem ja tehingute tegemine usaldusväärse ettevõttega on kindlasti turvalisem ja läbipaistvam nii ostjale kui müüjale.

„Näiteks on täna turul palju selliseid kasutatud autosid, mille eest ei ole veel 2025. aasta esimesel jaanuaril kehtima hakanud mootorsõiduki registreerimistasu tasutud. Nii võib tekkida olukord, kus sõiduk, mis võib tunduda esialgu soodne, võib hinnale lisanduva mootorsõiduki registreerimistasu tõttu märksa kallimaks osutuda,” tõi Veiram välja.

„Lisaks võib erinevaid ebamugavaid üllatusi ja probleeme tekkida veel liisingu nimel oleva sõiduki müümisel uuele omanikule ja ka sellisel juhul, kui potentsiaalne uus omanik soovib ostu finantseerida liisingu kaasabil.
Seda tüüpi tehinguid on kindlasti kõige mugavam teha margiesinduse kaudu. Sellisel juhul kaasneb hindamisakti vormistamise vajadus ja ka kahenädalane tehingu vormistamise periood, mille jooksul on ostjal õigus vormistatud finantstehingust loobuda. Margiesinduse kaudu on kõige lihtsam ostjal saada endale sobilik, soodsatel tingimustel finantseerimis- ja kindlustuspakkumus,” rääkis ta.

Elke Mustamäe kasutatud autode müügiosakonna juhi sõnul õigemat varianti auto müümiseks või ostmiseks pole – autoomanik peab lihtsalt otsustama, kas rahaline võit, mis võib, aga ei pruugi kaasneda ise auto müümisel või ostmisel kaalub üle turvalise ja läbipaistva ostmis- ja müügiportsessi.

Viimased uudised