Ehituskaupade kett: kliendid lükkavad kallimaid töid edasi, valitseb tugev hinnasurve
Avaldatud: 25 november, 2024Ehitus- ja aiakaupade keti Bauhof hinnangul ostavad kliendid tihedamini, kuid majanduslanguse tõttu väiksemate summade eest ning lükkavad suuremaid projekte edasi. Müügi edendamise ühe olulisema tegurina näeb ettevõte seejuures e-poodi, kus klientide rahulolu hoidmisel muutub üha olulisemaks kauba kohaletoimetamise kiirus ja mugavus. Pakiveoettevõtte Venipak sõnul kasutavad kliendid mittestandardsete ja raskemate ehitus- või aiatoodete ostul rohkem kullerteenust, aga ka pakiautomaatide kasutamine kasvab iga aastaga.
„Jaemüügis ja ka äriklientide seas on märgata, et ostude sagedus on kasvanud, kuid keskmine ostukorvi väärtus on langenud. Hindadele avaldub tugev surve ning kliendid otsivad järjest rohkem soodsamaid alternatiive kallimatele brändidele,” rääkis Bauhofi ärimüügi- ja e-kaubanduse direktor Priit Vao. Tema sõnul on ärisektoris eriti tihe konkurents, sest isegi 0,5%-line hinnaerinevus võib määrata, kas pakkumine võidetakse või kaotatakse.
COVID-19 aeg tõi kaasa suurema nõudluse aianduse ja siseviimistlustööde vallas, kusjuures klientide eriline tähelepanu oli seinavärvidel, tapeetidel ja põrandakatetel ning eraklientide seas saab täheldada samasugust trendi ka täna. „Üheks põhjuseks on hinnakõikumised ja maksumuudatused, mis on pannud tarbijat suuremaid töid edasi lükkama. Pigem võetakse ette pisiremonte, mistõttu lükkavad tarbijad suuremaid projekte edasi ja teevad pigem ise oma kodus väiksemaid remondi- ja aiatöid,” avas Vao eratarbijate ostuharjumuste tagamaid.
Kliendid liiguvad e-kanalitesse, kusjuures saab üha olulisemaks saab tarne kiirus ja mugavus
Bauhof keskendub peamiselt kohalikule turule, pakkudes lahendusi nii jae- kui ka äriklientidele, kes mõlemad hindavad aina enam paindlikkust. Kuigi tarbijate seas on üha populaarsem internetimüük ja -suhtlus, annab see suundumus hoogu ka füüsilistele poodidele, sest internetipoe allahindluskampaaniad mõjutavad positiivselt ka kaupluste müüki.
„Kuna suur osa müügist on kolinud e-poodi, moodustab üha olulisema osa kliendirahulolust kauba võimalikult kiire ja mugav kättesaamine. Valiku teenusepakkuja osas langetab klient aga eelkõige pakiautomaadi läheduse ja hinna järgi. Samas on kliendid valmis automaadi parema asukoha nimel maksma rohkem. Kuigi ligi 70% klientidest soovib kaubale ise järele tulla, on eestlased jätkuvalt pakiautomaatide aktiivsed kasutajad ning kõik, mis automaati mahub, tellitakse sinna. See innustas ka Bauhofi paigutama kõikide kaupluste ette enda pakikapid, et kliendid saaksid oma e-poe tellimustele 24/7 järele tulla,” märkis Bauhofi ärimüügi- ja e-kaubanduse direktor Priit Vao.
Venipak Eesti müügidirektori Martten Kaldvee sõnul on klientidele üha olulisem mugavus saada kaup kätte ööpäevaringselt. „Sarnaselt 24/7 avatud jõusaalidele, mis on täna inimeste seas väga populaarsed, hinnatakse kiire elutempo juures mugavust ka e-poest tellitud kauba kättesaamisel. Juhul kui ehituskaubale ei saa ise järele minna, on heaks lahenduseks pakiautomaat elu- või töökoha lähedal või kullerteenus,” sõnas Kaldvee.
Norstati värske uuringu kohaselt teeb Eestis 40% vastanutest sageli internetioste ehk vähemalt korra kuus. Kauba kättesaamisel on endiselt eelistatuim valik pakiautomaadid, mille kasutus on 2022. aastast pidevalt kasvanud. Populaarsuselt teine on kullerteenus koju ning kolmas kauba kättesaamine kaupluses.