Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pool aastat väldanud automüügituru langus on igakuiselt ja aeglases tempos võtnud positiivset suunda. Kuigi möödunud aasta juuniga võrreldes registreeriti Eestis endiselt ligi 15% vähem uusi sõiduautosid, on langus viimastel kuudel aeglustunud, näeb Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld.

Kui jaanuarikuu automüügituru langus M1+N1 kategooriates oli 66,5%, siis juuniks on langusprotsent jõudnud 15,1% peale. Sõidu- ja tarbesõidukite kategoorias registreeriti juunis transpordiameti statistika põhjal 1829 uut autot (võrdluseks – aasta tagasi juunis 2155 uut sõidukit).

Koondvaates on 2025. aasta esimesel poolaastal uute sõidukite registreerimised langenud eelmise aasta sama perioodiga 39,9%. „Kui vaadata trendi kuude lõikes, on registreerimiste arv kuust kuusse järjepidevalt kasvanud. See võib viidata sellele, et kõige järsem kukkumine on selja taga,” leiab Rosenfeld.

Hübriidide müük kasvas juunis 7%

Kõige ostetumad on jätkuvalt hübriidsõidukid. Juunis registreeriti M1+N1 kategoorias 1018 uut hübriidsõidukit (aasta tagasi juunis 951, aastane kasv 7%), 378 diiselsõidukit (aasta tagasi juunis 483, aastane langus 21%), 336 bensiinimootoriga sõidukit (aasta tagasi juunis 588, aastane langus 43%), 97 elektrisõidukit (aasta tagasi juunis 128, aastane langus 24%).

„Hübriidide kategooria juuni number on kogu 2025. aasta statistikat vaadates esimene tõusuprotsent, mis on viide ka sellele, et turul on olnud häid pakkumisi, aga ka nõudlus keskkonnasäästlikemade autode vastu on aina kõrgem,” hindab Rosenfeld.

Poolaasta vaates olid samuti hübriidsõidukid enimostetud. 2025. aasta esimese kuue kuu koondvaates registreeriti M1+N1 kategoorias kokku 7373 uut sõidukit (2024. aasta samal perioodil 12 262, langus 39,9%). 2025. aasta esimese poolaasta sees registreeriti M1+N1 kategoorias 3966 uut hübriidsõidukit (2024. aasta esimesel poolaastal 4911, aastane langus 19%), 1683 diiselsõidukit (2024. aasta esimesel poolaastal 3385, aastane langus 50%), 1248 bensiinimootoriga sõidukit (2024. aasta esimesel poolaastal 3205, aastane langus 61%) ja 476 elektrisõidukit (2024. aasta esimesel poolaastal 694, aastane langus 31%).

Toyota on endiselt turuliider

Hoolimata turu üldisest langusest on Toyota säilitanud Eestis kindla liidripositsiooni. 2025. aasta esimese kuue kuuga on Toyota registreerinud 1696 uut sõidu- ja tarbesõidukit, mis teeb Toyotast populaarseima automargi Eestis. Toyota poole aasta müügilangus 28,6% jääb alla turu keskmisele. „Müügitulemusi toetavad kindlasti kampaaniad, näiteks uue hübriidi RAV4 pakkumine, kus hinnavõit on 5600 eurot, mis on olnud atraktiivne pakkumine,” toob Rosenfeld näiteks.

Elke Tallinna tegevjuhi hinnangul on stabiliseerumise märgid õhus, kuigi need võtavad endiselt aega. „Oluline on vaadata dünaamikat – igal kuul on registreerimiste arv kasvanud ja languse protsent kahanenud. Automüügiturg ei ole endiselt taastunud, kuid liigume tasakaalu õiges suunas,” hindab Rosenfeld.

Pikas plaanis näeb Rosenfeld, et turu taastumise seisukohast on oluline, et autoturul säiliks paindlikkus ja kliendi jaoks selge väärtuspakkumine. „Olgu selleks kütusesääst, intressipakkumine või garantiitingimused. Tarbija otsib kindlust ja hinna läbipaistvust,” lisab Rosenfeld.

Viimased uudised