Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

töötud

Esimesed soojemad kevadilmad tõid töötukassa infoliinile 777 3000 ja veebikanalitele rohkelt küsimusi teemal: mida teha, kui ma ei saa täna nõustamisele tulla?

Aprill küsimustest üle 6000 oli seotud aja muutmisega.

Vastab Eesti Töötukassa tööotsijate teenuste osakonna juht Anniki Paulus.

Kui inimene ennast tööukassas töötuna kirja paneb, siis võtab ta kohustuse otsida tööd. Seaduses on kirjas, et registreeritud töötul on kohustus osaleda nõustamisel vähemalt kord 30 päeva jooksul. Nõustaja otsustab, kas kohtumised peaksid toimuma silmast silma, telefoni teel või internetis ja ka seda, kui sagedasti tuleks tööotsijal oma nõustajaga kohtuda. Nõustaja võtab otsuse tegemisel arvesse inimese tööotsingute hetkeseisu ja kui palju tuge inimene tema hinnangul vajab.

Loomulikult juhtub elus asju ja töötukassa mõistab, et olukorrad võivad muutuda ja kokkulepitud nõustamisel osalemine ei ole alati võimalik. Kui registreeritud töötu ei saa kokkulepitud nõustamisel osaleda, siis kõige olulisem on sellest esimesel võimalusel töötukassat teavitada.

Oluline on meeles pidada, et nõustamise aja muutmiseks ja nõustamisel osalemata jätmiseks peab olema mõjuv põhjus, näiteks haigestumine. Vajadusel tuleb mõjuvat põhjust oma nõustajale ka tõendada.

Kindlasti ei saa töötukassa mõjuva põhjusena arvesse võtta unustamist, hobidega tegelemist või isiklikke toimetusi. Seega on töötukassal palve, et inimesed ei planeeriks nõustamisega samale ajale  kurkide kastmist, kalal käimist, randa minekut vms. Kui registreeritud töötul ei ole mõjuvat põhjust, võib juhtuda, et hüvitise/toetuse maksmine peatatakse või lõpetatakse.

Töötukassasse tasub sammud seada siis, kui on soov töö otsimisega aktiivselt tegeleda.

Võtke töötukassaga ühendust esimesel võimalusel:

Nõustamiskohtumise aja muutmiseks ja põhjendamiseks on kõige lihtsam ja kiirem võtta oma nõustajaga kontakti läbi e-töötukassa iseteenindusportaali. Kui e-töötukassat ei ole võimalik kasutada, siis, helistage info edastamiseks töötukassa infotelefonile 777 3000. Kui helistamine ei ole võimalik, saatke oma nõustajale või üldmeilile info@tootukassa.ee e-kiri.

Valik põhjendusi, miks inimene ei saa oma nõustajaga kohtuda:

  • Sõber kutsus sünnipäevale ja ei saa nõustamisele paar päeva tulla, sest olen sõbra sünnipäeval.
  • Kala hakkas võtma ja ma ei saa nõustamisele tulla, lähen sõpradega kolmeks päevaks kalale.
  • Ma ei  saanud nõustaja kõnet vastu võtta, sest kassid kaklevad täna kodus.
  • Ma ei saa nõustamisele tulla, sest kindad on kadunud.
  • Palun muuta nõustamise aega, sest minu koer tahab just see kell jalutada ja ma ei saa nõustaja kõnele vastata.

Viimased uudised