Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Unsplash

Apple hoiatab oma peaaegu kaht miljardit iPhone’i kasutajat, et nad kustutaksid kohe teise tehnoloogiahiiglase rakenduse, väites, et teie digitaalne privaatsus on tõsises ohus.

Ilma ettevõtte nime mainimata käskis Apple YouTube’i postitatud videos oma kasutajatel Google’i Chrome’i internetibrauserist loobuda, vahendab Daily Mail.

Tähelepanu pöörati pärast seda, kui Google teatas teisipäeval, et nad loobuvad lubadusest eemaldada Chrome’ist kolmanda osapoole jälgimisküpsised.

Need küpsised võimaldavad veebisaitidel ja reklaamijatel jälgida Chrome’i kasutajate veebitegevust, et näidata neile isikupärastatud reklaame – ning loovad Google’ile ka mitme miljardi dollari suuruse tuluvoo.

Google plaanis varem küpsised asendada uue süsteemiga, andes Chrome’i kasutajatele ühe klõpsuga valiku „Ära jälgi mind”, kuid need plaanid kukkusid kokku laialt levinud hirmu tõttu veebireklaamitööstuses, et mis tahes asendamine jätab veebireklaamidele vähem ruumi.

Kuigi jälgimisküpsised ise ei pruugi olla pahatahtlikud, võivad need kaasa tuua privaatsusriskid ja teatud juhtudel suurendada teie andmete lekkimise või varguse tõenäosust, sealhulgas tundliku teabe puhul nagu pangakontod.

See tähendab, et kõike, mida Chrome’i kasutavad iPhone’i omanikud teevad, jälgitakse ka edaspidi, välja arvatud juhul, kui nad küpsiseid käsitsi kustutavad või brauseri inkognito režiimi kasutavad.

Apple on kasutanud poleemikat oma internetibrauseri Safari reklaamimiseks, mis lubab olla „päriselt privaatne brauser”.

Apple’i jälgimisvastases videos pealkirjaga „Flock” üritavad iPhone’i kasutajad põgeneda seirekaamerate lõputu pealetungi eest, mis lõpuks plahvatavad, kui kasutaja valib oma eelistatud brauseriks Safari.

Näib, et see on otsene löök Google’ile, kes nimetas oma esialgse jälgimisküpsiste asendusplaani FLoC (Federated Learning of Cohorts).

Kuigi Apple reklaamib, et Safaril on tugevamad privaatsusfunktsioonid nagu vaikimisi kolmanda osapoole jälgijate blokeerimine, pole see ainus brauser, millele iPhone’i kasutajad saavad lülituda.

Kolmanda osapoole küpsised Chrome’is jälgivad kasutaja tegevust mitmel veebisaidil, märkides, mida teile meeldib osta, milliseid saite sageli külastate ja mida oma otsingutesse sisestate.

Kogu see teave võib luua Chrome’i kasutaja üksikasjaliku eluloo, sealhulgas tema vanuse, asukoha ja üldised huvid.

Kuigi küpsised ei salvesta konkreetselt kasutaja pangakontode kohta privaatset teavet, võivad need salvestada teatud üksikasju, näiteks seda, millist panka te kasutate, millal panga veebisaiti külastasite ja kui kaua olite võrgus.

Kõiki neid andmeid, mis kogutakse Chrome’i iPhone’is kasutamise ajal, jagatakse või müüakse reklaamiagentuuridele, analüüsifirmadele ja andmevahendajatele – organisatsioonidele, mis teenivad raha, kogudes ja uurides teie isikuandmeid ning seejärel kasutades neid turunduseesmärkidel.

Google kasutab neid andmeid oma reklaamitulu suurendamiseks, mis tõi ettevõtte kasumiaruannete kohaselt 2024. aastal sisse ligikaudu 265 miljardit dollarit.

Kuid Google’i 2024. aasta uuring leidis, et see privaatsusalgatus, mis täidaks ettevõtte lubaduse vähendada kasutajate jälgimist ja parandada privaatsust, tooks kaasa ka reklaamitulu vähenemise ligikaudu 19 protsenti.

Google’i privaatsusalgatuse asepresident Anthony Chavez teatas 22. aprillil, et Google otsustas säilitada oma praeguse poliitika, et pakkuda kasutajatele Chrome’is kolmandate osapoolte küpsisevalikuid, ning ei võta kasutusele uut eraldiseisvat lahendust kolmandate osapoolte küpsiste jaoks.

Kahjuks Chrome’i kasutajate jaoks pole kõigil kolmandatel osapooltel kõige suurem digitaalne turvalisus.

Kui häkkeritel õnnestus Google’ilt andmeid ostes tungida reklaamivõrku, võidakse varastada teie digitaalne profiil, sealhulgas teie privaatne otsinguajalugu, isiklik teave ja pangaandmed.

Firefox, mille on välja töötanud mittetulundusühing Mozilla, edendab privaatsust täiustatud jälgimiskaitse funktsiooniga, mis blokeerib vaikimisi ka kolmanda osapoole jälgimisküpsised.

Veebibrauser DuckDuckGo sisaldab automaatset küpsiste nõusolekuhaldust hüpikakende jaoks ja kasutab oma Duck Playerit YouTube’i videote esitamiseks ilma Google’i reklaamideta.

Avast Secure’i brauser reklaamib, et sellel on sisseehitatud reklaamide blokeerimine, andmepüügivastased funktsioonid ja paroolihaldur, kuid see iPhone’iga ühilduv brauser maksab kasutajatele 5,99 dollarit kuus.

Aastal 2024 ütles Google’i pressiesindaja, et ettevõte püüab hoida inimeste andmeid vaikimisi turvalisena ja tagada, et kasutajad saaksid juhtida, millal ja kuidas nende andmeid Chrome’is nende veebisirvimiskogemuse isikupärastamiseks kasutatakse.

„Usume, et kasutajad peaksid alati kontrollima, mistõttu oleme loonud hõlpsasti kasutatavad privaatsus- ja turvaseaded otse Chrome’is,” lisas pressiesindaja.

Viimased uudised