Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Häirekeskus

Häirekeskuse riigiinfo telefoni 1247 teenuste hulka lisandus 1. septembrist 2025 ka hädaabi konsulaarinfo. Nüüd on võimalik 24/7 saada vastuseid küsimustele, mis puudutavad välisriiki reisimise korraldust või tekkinud vajadust abi järele.

Varasema statistika põhjal on suur osa konsulaarinfost seotud välisriiki reisimise ajal tekkinud murekohtadega. Paljudel juhtudel vajatakse abi kadunud või aegunud dokumentidega. Tuleb ette olukordi, kus eestlased helistavad välisriigist abi saamiseks siis, kui aset on leidnud loodusõnnetus, muidu õnnetusjuhtum või mõni muu olukord, kus vajatakse kiiret abi ja nõustamist.

„Konsulaarinfo lisandumine riigiinfo telefoni juba olemasolevate teenuste hulka on suur samm edasi kogu teenuse arendamisel. See näitab, et riigiinfo telefon 1247 on elanike jaoks üha olulisemaks kontaktpunktiks, kust saab kontrollitud ja usaldusväärset infot,” ütleb Häirekeskuse riigiinfo valdkonna juht Keidi Kütt.

„Nõustamise kõrval jääb meie konsultantide tööks selgeks teha ka need juhud, kus tuleks viivitamatult pöörduda saatkonna või konsuli poole, või leida muu kontaktpunkt, kust inimene oma murele lahenduse saab,” lisab ta.

Näiteid küsimustest, millele edaspidi 1247 (välisriigist +372 600 1247) helistades võib vastuseid saada:

  • Olen välismaal ja siin toimus/toimub looduskatastroof (maavärin, üleujutus, metsatulekahju, torm, tsunami, põud, orkaan, vulkaani aktiveerumine, maalihe, kuumalaine, laviin, tsüklon). Mida teha?
  • Minu alaealine laps läheb spordivõistlusele välisriiki. Kas ta saatjal/treeneril/teisel vanemal peab olema selleks notariaalne volitus?
  • Lähme reisile riiki X. Kui kaua peab pass kehtima?
  • Olen teise riigi kodanik ja mul on Eesti elamisluba. Kaotasin reisides ära dokumendi ja saan oma kodakondsusriigi saatkonnast asendusdokumendi. Aga mulle öeldi, et ma saan sellega ainult tagasi oma koduriiki, mitte Eestisse, kus ma nüüd elan. Kas päriselt on nii?
  • Olen Eesti kodanik ja kaotasin välisriigis reisidokumendi. Mida edasi teha?
  • Kas praegu hinnatakse ohutuks reisi riiki X?

Varem jagas konsulaarinfot vaid välisministeerium, millele Häirekeskus nüüd uue teenusega tuge pakub.  „Välisministeeriumi jaoks oli oluline Häirekeskuse väga professionaalne suhtumine oma klientidesse. Nii neisse, keda igapäevaselt kõnekeskuste kaudu teenindatakse kui ka teistesse riigiasutustesse, kes on juba oma teenuse osutamise usaldanud Häirekeskusele,” selgitab Välisministeeriumi konsulaarabi büroo direktor Margus Särglepp.

„Võttes arvesse pikaajalist kogemust, mida Häirekeskuse eksperdid on omandanud kodanike nõustamisel väga erinevates valdkondades, oleme veendunud, et ka konsulaarvaldkonna hädaabi kõnedega Häirekeskuse poole pöördujad saavad jätkuvalt kõrgetasemelist teenust. Usun, et selle koostöö kaudu tugevneb veelgi ka Häirekeskuse kuvand riiklikul tasemel inimeste nõustamisel ja abistamisel,” on Särglepp kindel.

1247 on number, mis sümboliseerib võimalust saada infot ühest usaldusväärsest allikast 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas. Välisministeerium lisandub infot jagavate partnerite nimekirja, kus varasemast on juba Keskkonnaamet, Transpordiamet, Päästeamet ning Politsei- ja Piirivalveamet ja Eesti Liikluskindlustuse Fond.

Täpsema kokkuvõtte sellest, millistes küsimustes riigiinfo telefonile pöörduda, leiab SIIT.

Viimased uudised